guard mode Tesla Model S

Tesla-Hotte

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Aug 4, 2024
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Since software update 2024.26.3.1, the guard mode no longer works. Who can help? I own a Models S Longe Range BJ. 2020
 

joe_apxc

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Feb 20, 2024
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Can you describe this issue a little further, what exactly doesnt work? Can you activate it at all? Or does it just not save videos when it should?
 

Tesla-Hotte

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Aug 4, 2024
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This text is translated with Deepl, because I don't speak English.
Guard mode switched on
When I start the vehicle, the display shows that the guard mode is activated.
When I get into the vehicle and open the menu to save, "Dashcam" and "Save video" are greyed out. So there are no videos available. If I go to "Start video player" it is empty, i.e. no video recording available.
 

joe_apxc

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Feb 20, 2024
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Check your USB drive if its formatted correctly. Let it be formatted by the car itself if you dont have any important data on the drive. If this does not work, i would reach out to Tesla Service by making a Service Ticket in the App. Maybe you dont even have to go to a Service Center, they can fix it remotely or with mobile technician maybe.
 

Tesla-Hotte

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Aug 4, 2024
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Thank you for your reply.
The dropouts between the various updates cannot be due to the USB stick.
Last year I had this problem in December until this year in March it did not work. Tesler Service in Hamburg had a Tesla USB stick plugged in and it worked, cost €170. After three days it didn't work again, waited a month, but it didn't work. Tesla service centre again, new appointment offer costs 750,-€. Then came another software update and it worked and all OK. Then came another update (see above) and it didn't work again.
Ein Hardreset, sowie das formatieren im Tesla bringt keine Verbesserungen.
Gestern nochmals Hardreset und formatiert und es ging wieder. Heute geht es wieder nicht.
 

joe_apxc

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Feb 20, 2024
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Ah, wir sprechen wohl beide Deutsch. Ich verstehe dein Problem, aber andere Lösungsansätze fallen mir da adHock auch nicht ein. Für mich klingt das aber nach einem Problem mit der MCU, um welches Tesla sich kümmern sollte. Vielleicht "frittieren" manche Updates immer wieder den USB Stick sodass er erneut formattiert werden muss. Vielleicht hilft es, mal einen anderen USB Stick zu testen statt dem originalen von Tesla. Oder du könntest mal an einem PC schauen, ob der USB Stick nach auftreten des Fehlers eventuell in einem komischen Zustand ist. Dann wäre das Problem zumindest schonmal auf den USB Stick beschränkt. Ich bin da leider zu wenig qualifiziert um weitere Empfehlungen machen zu können. Vielleicht kennt ein weiterer Model S 2020 Fahrer das Problem? Ich würde Tesla das mal genau so schildern wie du mir hier.

Gruß Joe
 

Tesla-Hotte

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Aug 4, 2024
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Hallo Joe, alles schon durchprobiert. Gerade heute wieder Tesla Benachrichtigt die haben das Fahrzeug ausgelesen und senden es zur Untersuchnung zu Tesla USA.
Danke Gruß Horst